7 Λόγοι για να βάλουμε τη Μεσογειακή Διατροφή στη ζωή μας

Το 2013 η UNESCO πρόσθεσε τη Μεσογειακή διατροφή στον Αντιπροσωπευτικό Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ελλάδας και των υπόλοιπων χωρών της Μεσογείου, διότι περιλαμβάνει δεξιότητες, γνώσεις και στοιχεία της παράδοσης που αποτελούν ιστορική κληρονομιά.

 

Ας δούμε λοιπόν τους 7 λόγους που αξίζει να επιλέξουμε αυτή τη διατροφή στην καθημερινότητά μας.

 

1. Δε θα πεινάσουμε. Η μεσογειακή διατροφή μας επιτρέπει να καταναλώνουμε νόστιμα φαγητά και σε ικανοποιητικές ποσότητες, τα οποία λόγω της σύστασής τους χρειάζονται περισσότερο χρόνο στη χώνεψη. Επιπλέον, ακόμα και εάν πεινάσουμε, μπορούμε πάντα να τσιμπήσουμε λίγους ξηρούς καρπούς, λίγες ελιές, φέτα ή χαλούμι.

2. Επιτρέπεται να φάμε ψωμί. Το ψωμί και όλα τα αρτοσκευάσματα, όπως παξιμάδια, κριτσίνια κτλ, το ρύζι, τα μακαρόνια, η βρώμη και τα δημητριακά αποτελούν τη βάση της μεσογειακής διατροφής. Καταναλώνονται καθημερινά και προτιμούμε να είναι ολικής άλεσης. Τα δημητριακά είναι αυτά που παρέχουν στο σώμα, τους απαραίτητους υδατάνθρακες για να έχουμε ενέργεια όλη την ημέρα, φυτικές ίνες για καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος, καθώς και βιταμίνες Β.

3. Για τους νόστιμους μεζέδες. Τα ελληνικά γεύματα είναι πολλές φορές μικρά πιατάκια συνδυασμένα μεταξύ τους που είναι εύκολο να μαγειρευτούν. Μπορείτε να βάλετε ένα είδος πλατό τυριών, ελιές, ξηρούς καρπούς, ή και μαγειρεμένα φαγητά, όπως κομματάκια χοιρινού ή κάποιο είδος πίτας.

4. Και το κρασί. Σε καθημερινή βάση σε μικρές ποσότητες, έχει δείξει ότι είναι ευεργετικό για την καρδιά. Ιδιαίτερα σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, το φαγητό είναι συχνά ένα είδος κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Συγκεντρωθείτε λοιπόν με τους φίλους σας και φιλέψτε τους νόστιμους μεσογειακούς μεζέδες, απολαμβάνοντας ένα ποτήρι κόκκινο κρασί.

5. Δεν απαγορεύονται τα λιπαρά. Τα λιπαρά -αυτά που είναι καλά για την καρδιά- είναι βασικό συστατικό αυτής της διατροφής. Τα βρίσκουμε στους ξηρούς καρπούς, τις ελιές και το λάδι. Αυτά τα λιπαρά, και όχι τα κορεσμένα ου υπάρχουν στα επεξεργασμένα τρόφιμα, προσθέτουν γεύση στο φαγητό και ταυτόχρονα βοηθούν στην καταπολέμηση του διαβήτη και του καρκίνου.

6. Θα βελτιώσουμε τη λειτουργία της καρδιάς μας. Σχεδόν τα πάντα είναι καλά για την καρδιά στη μεσογειακή διατροφή καθώς υπάρχουν τρόφιμα που μειώνουν την «κακή» χοληστερίνη. Τα φρούτα, τα λαχανικά και τα όσπρια, βοηθούν τις αρτηρίες να μένουν καθαρές. Το ψάρι βοηθάει επίσης να μειώσουμε τα τριγλυκερίδια και την πίεση.Η μεσογειακή διατροφή ωφελεί την λειτουργία της καρδιάς, μειώνοντας τον κίνδυνο για καρδιαγγειακή νόσο στα άτομα που την ακολουθούν.

7. Θα ζήσουμε περισσότερο. Αυτό ήταν το πρώτο εύρημα για τη Μεσογειακή Διατροφή, οι άνθρωποι με διατροφικές συνήθειες κοντά στη μεσογειακή, ζουν περισσότερο σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα πρότυπα διατροφής!


ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Για να υιοθετήσουμε τη μεσογειακή διατροφή πρέπει να την καθιερώσουμε στην καθημερινότητά μας. Η διατροφή μας δηλαδή να γίνει ένας τρόπος ζωής για το σήμερα. Αυτό σημαίνει να αφιερώνουμε περισσότερο χρόνο για να μαγειρέψουμε, να ενημερωθούμε για τα τοπικά προϊόντα και να επιλέξουμε φρούτα και λαχανικά εποχής.

Και φυσικά δεν παραλείπουμε και την τακτική φυσική δραστηριότητα η οποία και αυτή με την σειρά της είναι απαραίτητη για την φυσιολογία του σώματος. Είτε στο γυμναστήριο είτε συμμετέχοντας σε κάποιο άθλημα αλλά και άλλες δραστηριότητες που μας ευχαριστούν, όπως το περπάτημα με έναν καλό φίλο ή καλή μουσική, ο χορός και το κολύμπι. Επιπλέον η επαρκής ανάπαυση είναι βασικό συστατικό, δίνοντας στον σώμα μας την απαραίτητη ξεκούραση που χρειάζεται.

Με λίγα λόγια, οργανώνουμε την καθημερινότητα μας με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορέσουμε να επιλέξουμε όχι μόνο την μεσογειακή διατροφή , αλλά και έναν τρόπο ζωής ο οποίος εξυπηρετεί μια σωστή διατροφική συμπεριφορά.